Wiedza i doświadczenie to sukces!
realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 – 2027
Priorytet 8. Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku
Działanie 8.1 Dostęp do edukacji

Nazwa beneficjenta
Ośrodek Finansowo-Szkoleniowy „KREZUS” Henryk Czerhoniak

Nazwa realizatora
Gmina Lądek-Zdrój

Wydatki ogółem
2 044 270,48

Wydatki kwalifikowalne
2 044 270,48

Dofinansowanie
1 635 370,48

Dofinansowanie UE
1 430 989,33

Data rozpoczęcia
2025-07-01

Data zakończenia
2027-09-30

Opis projektu

Gł. celem projektu jest w okresie 27 miesięcy (do IX. 2027r) zwiększenie równego dostępu do dobrej jakości kształcenia i szkolenia zgodnie z potrzebami rynku pracy i gospodarki dla uczennic i uczniów:   

1. Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka (223 uczniów 100K/123M) 

2. Liceum Ogólnokształcącego im. Andrzeja Zawady (108 uczniów 80K/28M)   

prowadzonych przez Gminę Lądek – Zdrój poprzez: 

• nabycie nowych kompetencji kluczowych i społecznych;

• nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych, poznanie pracy w naturalnym środowisku

• nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zrównoważonego rozwoju i

• rozwijanie kultury pracy szkoły opartej na współpracy, tolerancji, zespołowości i interdyscyplinarności

• doskonalenie kadry nauczycieli zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami

Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 331 uczniów, w tym 180 kobiet i 44 os. – kadra SP i LO – zatrudniona w obu szkołach objętych wsparciem oraz szkoły i ośrodek – wsparcie w postaci doposażenia pracowni.  

Obie szkoły przeprowadziły w 2024r. diagnozę potrzeb, w tym analizę potrzeb kadry placówki, w tym nauczycieli w zakresie doskonalenia kompetencji oraz zapotrzebowania na dokształcanie (dokument zatwierdzony przez organ prowadzący szkołę) oraz przeprowadziły diagnozę SELFI. Wszystkie działania projektowe wynikają z powyższej diagnozy.  

Najważniejsze działania zaplanowane w projekcie: 

1. Organizacja praktycznych form nauczania (praktyki zawodowe i kursy)

2. Dodatkowe zajęcia wyrównawcze, rozwijające zdolności, rozwijające kompetencje kluczowe

3.Szkolenia, dla kadry, w tym nauczycieli, w tym pod kątem korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

4.Doposażenie szkół w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

Rezultaty: 

1. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 305 osób ( 180 K, 125 M) 

2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 265 osób ( 145 K, 120 M) 

3. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 40 osób ( 35 K, 5 M)  

Cel projektu uzna się za osiągnięty w sytuacji, gdy szkoły poszerzą swoją ofertę edukacyjną, min. 80% uczniów i 90% kadry projektu podniesie swoje kwalifikacje i umiejętności zawodowe.

WAŻNE!

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzeń o niezgodności projektu lub realizowanych działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą Praw Podstawowych (KPP)

Jako uczestnik/uczestniczka projektu masz prawo zgłosić do Instytucji Zarządzającej –  Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław podejrzenia o niezgodności z KPON projektu lub działań beneficjenta związanych z realizacją projektu. Zgłoszenia dokonujesz w formie pisemnej lub innej – jeśli wynika to ze szczególnych potrzeb komunikacyjnych zgłaszającego.

Z uwagi na konieczność zapewnienia interesu faktycznego w zgłaszaniu podejrzeń o niezgodności projektów (operacji)/działań z KPON (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby do złożenia skargi – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku), umożliwia się zgłoszenia tylko osobom z niepełnosprawnością lub ich przedstawicielowi ustawowemu (np. w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych). Jednocześnie, każdy inny podmiot/osoba – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będą mogły poinformować beneficjenta lub Instytucję Zarządzającą o zauważonych problemach, nieprawidłowościach, czy błędach związanych ze stosowaniem przepisów KPON w związku z realizacją projektu – więcej o procedurze.

Istnieje również możliwość składania zgłoszeń o podejrzeniu niezgodności z KPP do instytucji wdrażających programy UE.

W procesie składania zgłoszenia o podejrzeniu niezgodności z KPP do odpowiedniego podmiotu istnieje konieczność wykazania interesu faktycznego (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby/instytucji do złożenia takiego zgłoszenia – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku). Jednocześnie, każdy – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będzie mógł poinformować dany podmiot (beneficjenta lub instytucję uczestniczącą we wdrażaniu funduszy europejskich) o zauważonych problemach, nieprawidłowościach czy błędach związanych ze stosowaniem zapisów KPP.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Procedurze służącej do włączania postanowień KPP do praktyki wdrażania programów, która jest załącznikiem do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027

Ponadto informujemy podmioty uczestniczące w projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Zarządzającej FEDS 2021-2027, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

 

Link do z pełną informacją dotyczącą projektu – https://www.ofs-krezus.pl/wiedza/

 

 

 

 

Przejdź do treści